Vuurwerknieuws week 7.

Geplaatst op Geupdate op

Het vuurwerknieuws van deze week…

– Katan komt met eerste beelden compound.
– Kartonvoordeel gaat open.
– Zwaar Pools vuurwerk onderschept bij DPD.

Katan komt met eerste beelden compound.
Vrijdag heeft Katan vuurwerk via instagram de eerste grafische zaken mbt compoundvuurwerk geplaatst.
De cake welke min of meer gepresenteerd is draagt de naam The Joker en zou 100 shots moeten gaan tellen.
Tevens zou de helft I-shape en de helft fan-shape moeten gaan worden.

De eerste foto heeft in ieder geval mijn interesse gewekt. Wel ben ik benieuwd wanneer er nu meer duidelijkheid gaat komen wat betreft de regels op het gebied van compoundvuurwerk.

Kartonvoordeel gaat open.
In navolging van vele andere winkeliers zal ook de Rijswijkse Vuurwerkhal dit jaar vroeg beginnen met het verkopen van grote partijen vuurwerk.
Vanaf dit weekend (waarschijnlijk zelfs vandaag) zal kartonvoordeel.nl bereikbaar zijn.

Afgelopen jaar heb ik zelf voor het eerst via deze site een bestelling geplaatst en ik kan het iedereen aanraden.
Scherpe prijzen voor volle dozen mooie producten. Ook ik zal een dezer dagen weer eens gaan rondkijken.
Beter te vroeg dan te laat zullen we maar zeggen.

Zwaar Pools vuurwerk onderschept bij DPD. 
Bij pakketvervoerder DPD in Best is maandag 36,5 kilo vuurwerk onderschept door de politie. Het vuurwerk was vanuit Polen onderweg naar een adres in Nederland…
Iemand is dus een hoop geld kwijt want dat zijn behoorlijke hoeveelheden…..

Het gaat volgens de politie om vuurwerk dat in de klasse valt waar ook de cobra 6 en 8 in vallen.
Het aangetroffen vuurwerk is in beslag genomen. De politie onderzoekt of de adresgegevens op het pakket ook echt van de besteller zijn. Zo ja, dan volgt er een boete voor de besteller.

Persoonlijk vind ik dit een hele goede zaak. Als liefhebber loop ik al enkele jaren tegen een steeds groter wordende weerstand ten opzichte van vuurwerk aan. Mensen denken nog altijd dat nitraten en cobra’s gewoon bij de fietsenmaker op de hoek te koop zijn. Dat dergelijk vuurwerk legaal te verkrijgen is. Hierdoor is er een steeds groter wordende groep mensen die roept om een vuurwerkverbod. Deze mensen hebben niet in de gaten dat hetgeen waar ze echt last van hebben reeds verboden is.
Daarom ben ik blij dat de politie ook door het jaar heen dit soort vondsten doet.
Hoe minder illegale rommel in Nederland binnen komt, hoe groter de kans dat we kunnen blijven genieten van onze dierbare traditie.

Tot zover, tot volgende week. 

Plaats een reactie